10 Aralık 2015 Perşembe

Hastalık ve şifa

 
"Büyüyünce ne olmak istersin?" sorusuna çocuklar (buna öğrencilerim dahil olmak üzere) genelde "doktor olmak isterim" diye cevap verirler.
Bir insanı yaşatmaya vesile olmak ne kıymetli bir vazifedir. Allah hekimlerin sayısını arttırsın, yolları açik olsun..
 
Insan birçok acizlikle yaratılmıştır. Çok çabuk hasta olabilmekteyiz. Hastalık veya kaza anında tevekkül etmek, yani kalben Allah'a bağlanıp ona güvenmek, ya da karşılaştıkları olaya hayır gözüyle bakmak insan için doğru bir yöntemdir. 
Insan hastalandığında, şifa için Allah'a dua eder. Bu duanın yani sıra doktora gider ve tavsiyelerine uyar. Ancak kesinlikle şifanın Allah'tan geldiğini unutmaz. Allah Kuran'da bu gerçeği Hz. İbrahim'in şu sözleriyle bildirmiştir:
 
"O, ki beni yaratan ve bana hidayet verendir; beni yediren ve içirendir; hastalandığım zaman bana şifa veren O'dur; beni öldürecek, sonra diriltecek olan da O'dur." (Şuara Suresi, 78-81ayetler)
 

Şifa için dua

Güzel dinimiz İslam dininde hastalıklara karşı okunan dualar vardır.
Hz. Muhammed ín (Allahumme salli ala Muhammed ve Al’i Muhammed) şifa için okuduğu dua
"Ezhib”l be”se Rabbin”nasi esfi ve entes”safi la sifae illa sifauke , sifaen la yügadiru sekama”
(Bu hastalığı gider ey insanlarin Rabbi! Sifâ ver, çünkü sifâ verici sensin Senin verecegin sifâdan baska sifâ yoktur Öyle sifâ ver ki hiç bir hastalık bırakmasın)

"Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil aliyyil azîm"
(Güç ve kuvvet, sadece Yüce ve Büyük olan Allah’ın yardımıyla elde edilir)
Bir kişi bu cümleyi söylediği anda “Allah’ım! Senin yardımın olmadan ben hiçbir şey başaramam. Ve senden başka dayanacak hiçbir şeyim yok” itirafında bulunmaktadır.
Bu dua 99 derde devadır. Bunlardan en küçüğü kalpteki sıkıntıdır.


Sağlığımızın kıymetini bilip sükür edelim her halimize..Sağlıcakla kalın :)
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder